11 Kasım 2013 Pazartesi

LEZETLİ ÇİĞ KÖFTE (ETSİZ) TARİFİ

Bu akşam menümüz de etsiz çiğ köfte vardı. Ben ve eşim dışarıda çiğ köfte yeme taraftarı değiliz. Çünkü hijyen konusunda hassas olan bir yiyecek. Direk elle yoğruluyor. O yüzden benim midem bu muhteşem lezzetli yiyeceği dışarıdan alamaya el vermez. Siz de bence almayın. Sizleri de düşünerek tarifimi resimlerle anlatacağım. Genelde çiğ köfteyi eşim yapardı. Ama bayram da görümcem bize yaptı. Ve çok beğendik. Bende kendisinden tarifini aldım. Çok ta lezzetli oldu. Bu çiğ köftenin lezzetli olma sebeplerinden biri de, yoğururken su kullanmak yerine, domates rendesiyle yumuşatılması.
Eşim çiğ köfteyi çok sever. Bende onun sevdiği yemekleri yapmaktan zevk alıyorum. Azmettim ve bende kollarımı sıvayıp çiğ köfte yapmaya koyuldum. 
Ey aşk nelere kâdirsin :)

Buyurun tarifimiz:

MALZEMELER:

Öncelikle şunu belirteyim. Ben göz kararı yaptım. Siz de kişi adedine göre ölçüleri ayarlayabilirsiniz.


İnce köftelik bulgur. (tahminen 5 çay bardağı)
4 adet domates.(rendelenecek)
1 baş orta büyüklükte kuru soğan.
2 kaşık domates salçası.
1 kaşık biber salçası.
1 kase maydanoz. (çok ince doğranacak)
göz kararı isot.
isteğe bağlı bulyon.
Nar ekşisi, zeytin yağ, damak tadınıza göre başka baharatlarda ekleyebilirsiniz.

Şimdi resimli olarak anlatıyorum.

etsiz çiğ köfte tarifi,evde çiğ köfte yapımı,kolay çiğ köfte,tesettür,yemek tarifleri,
İlk aşamada soğanı, domatesi,salçaları, bulgur, bulyon, isot ve çiğ köfteyi tepsiye koyuyoruz.

etsiz çiğ köfte tarifi,evde çiğ köfte yapımı,kolay çiğ köfte,kolay yemek tarifleri,tesettür,
Bunları iyice karıştırıyoruz ve yoğurmaya başlıyoruz.

etsiz çiğ köfte tarifi,evde çiğ köfte yapımı,kolay çiğ köfte,kolay yemek tarifleri,tesettür,başı bağlı kız,yemek blogu,
Bu resim yoğururken kımıldadığım için bulanık çıktı :)  Aşkın bana yaptırdıklarına bakın. Kim derdi çiğ köfte yoğuracağım :)

etsiz çiğ köfte tarifi,evde çiğ köfte yapımı,kolay çiğ köfte,kolay yemek tarifleri,tesettür,
15 dakika falan yoğurduktan sonra ( ben yavaş yoğurduğum için 15 dakika dedim. Siz hızlı yoğurursanız 10 dak. felan olabilir.) nar ekşisi ve zeytin yağını ekliyoruz. 

etsiz çiğ köfte tarifi,evde çiğ köfte yapımı,kolay çiğ köfte,kolay yemek tarifleri,tesettür,bol resimli anlatım çiğ köfte,
Nasıl bir azimle yoğurduysam, eldiveni bile delmişim hehehehe. Nar ekşisini felan ekledikten sonra bir kaç defa daha yoğurun. Sonra tadına bakın. Bulgur erimiş mi yoksa kıtır kıtır ediyor mu diye? Artık yenecek kıvama gelince ince ince doğradığınız maydanozu ekleyin ve iki kere daha yoğurup. Avucunuzun içinde sıkıp şekil verebilirsiniz.
 etsiz çiğ köfte tarifi,evde çiğ köfte yapımı,kolay çiğ köfte,kolay yemek tarifleri,tesettür,
Salatamız ve sarı mercimek çorbamız köftenin yanında iyi gitti. Çiğ köfte yemeden önce çorba içmeyi unutmayın. İlerleyen günlerde sarı mercimek çorbasının tarifini sizlerle paylaşacağım inşallah.

etsiz çiğ köfte tarifi,evde çiğ köfte yapımı,kolay çiğ köfte,kolay yemek tarifleri,tesettür,yemek blogu,pratik yemekler,
Nihayet 30 dakika yoğrulduktan sonra sıra geldi yeme aşamasına :) Üzerine biberiye karnavalı yaptım. Bu biberiye turşusunu kayınvalidem bayram da vermişti. Çiğ köfte ayrı lezetli biberiye ayrı lezzetli. 


etsiz çiğ köfte tarifi,evde çiğ köfte yapımı,kolay çiğ köfte,kolay yemek tarifleri,tesettür,çiğ köfte nasıl yenir,pratik yemek,süslü sofralar,sevgiliye yemek,
Bu resimde de lavaş çiğ köfte ekmeğine  çiğ köfte, salata ve roka' yı dürüm yaparken... Bu arada ben tam bir ROKA canavarıyım. Her öğün masaya roka koysam bıkmam :)
İlerleyen günlerde yeni tariflerle buluşmak üzere efenimmm :)
Herkese mutlu huzurlu ve bol şükürlü bir hafta diliyorum...
Rabbim ağzımızın tadını bozmasın inşallah...
NOT: Eğer kafanıza takılan bir soru olursa mesaj yazabilirsiniz.


FACEBOOK HESABIM İÇİN TIKLAYIN

TWİTTER HESABIM İÇİN TIKLAYIN

İNSTAGRAM HESABIM İÇİN TIKLAYIN




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder