26 Kasım 2013 Salı

HAFTA SONU KAHVALTI MASAMIZ-2

Yine bir hafta sonu kahvaltı soframızla sizlerleyim. Bu hafta sonu da çok şükür uzun uzun vakit geçirilen yerlerin başında kahvaltı soframız yer aldı. İnsanın yaşam alanı ne kadar huzur dolu ve içine sinecek şekilde olursa, o kadar huzurlu ve mutlu oluyorsunuz. 
 Bu hafta sonu ilk kahvaltı soframız sarı renklerden oluşsun istedim. Bu sarı peçetelerimi çok seviyorum. Hem büyük hem de iç açan bir görünüşü var. 
Ekmek sepetini bu peçetelerimle takım olması için ben yaptım. Aslında yapılışını resimli olarak blog da yayınlayacaktım fakat, herkes bunu düşünebilir zaten diyerek, yayınlama ihtiyacı duymadım. Ama istek olursa ilerleyen günlerde yayınlayabilirim.

KAHVALTI MASASI,KAHVALTI SOFRASI,VİNTAGE,TESETTÜR,MASA DÜZENİ,
Kahvaltı soframızda bu defa ilk kez denediğim bir hamur işi yer alıyor :) Adını yine ben uydurdum. " Milföy tabağında patates cipsi". İlk defa denediğim için acemilik vardı. Gelecek sefere daha güzel olacak inşallah. Aslında çok da güzel oldu. Bu tarif yine tamamen benim aklıma gelen bir tarif. Biliyorsunuz değişiklik yapmayı seviyorum. 

KAHVALTI MASASI,KAHVALTI SOFRASI,VİNTAGE,TESETTÜR,MASA DÜZENİ,MİLFÖY TARİFLERİ,FIRINDA PATATES ,
Bu tarifte, iki tarifimi kaynaştırdım. Önce patatesleri yuvarlak şekilde ince ince doğrayıp yağlı kağıtla fırına sürdüm. Fırında patates kızartması tarifimi merak edenler tıklasın. (Orada şekli farklı ama yapılışı aynı.)
Patatesleri fırının üst rafına yerleştirdim. Milföyleri de kaselere döşeyerek kase şekli almasını sağladım. Porselen kaselerle beraber milföy hamurlarını da alt rafa sürdüm. Piştikten sonra, patatesleri de resimdeki gibi ortasına koydum. Üstüne de patatese çok yakışan maydanoz serptim. Eşim çok beğendi. Onun beğenmesi de beni mutlu etti :)
KAHVALTI MASASI,KAHVALTI SOFRASI,VİNTAGE,TESETTÜR,MASA DÜZENİ,MİLFÖY HAMURUNUN KABARMAMASI İÇİN,FIRINDA PATATES,BAŞI BAĞLI KIZ,
Bu da kuş bakışı :) Milföy yaparken aklınızda bulunsun. Kabarmaması ve dağılmaması için fırına sürmeden önce çatal batırın. Ben de bu püf noktasını zar zor buldum :) Her yerde yazmıyorlar.
KAHVALTI MASASI,KAHVALTI SOFRASI,VİNTAGE,TESETTÜR,MASA DÜZENİ,
Roka nın faydaları saymakla bitmez. En önemlisi de bağırsakları düzenler. Öksürüğü keser. Hazmı kolaylaştırır. Biliyorsunuz roka krizi tutan biriyim :) Bu da "Roka yatağında salatalık ve domates" 

KAHVALTI MASASI,KAHVALTI SOFRASI,VİNTAGE,TESETTÜR,MASA DÜZENİ,
Hafta sonu kahvaltısı olur da, kahvesi olmaz mı hiç :) Bol köpüklü kahvelerimizi de yeni süslediğim, kahve tepsimizde içtik. Bu tepsi normalde düz tahta bir tepsi. Aslında tepsi bile değildi ama ben onu kahve tepsisi olarak gözüme kestirdim :) Nerede bir vintage fikri var orada ben de varım. Bu tahta tepsiye güllü vintage tarzı peçetemi kamufle ettim. Peçetemin desenine bayılıyorum. İçinde bütün sevdiğim desenler mevcut. Bu tepsinin yapılışı ilerleyen günlerde blog da olabilir. Kahve içerken de tepsimizin rengiyle içimiz açıldı. Kahve fincanlarının altına da değişiklik olsun diye. Bardak altlığı olarak da kullandığım ince kağıt kek kalıplarından koydum. Masa örtümdeki gül deseni de beni benden alıyor :)

Şimdi de gelelim ikinci gün kahvaltımıza.

KAHVALTI MASASI,KAHVALTI SOFRASI,VİNTAGE,TESETTÜR,MASA DÜZENİ,
Pazar günü kahvaltılarımızda genelde haftaya başlarken zinde olmak için kuru meyveler yer alıyor. üzerinde süsleme olarak ta dövülmüş ceviz.
Bu masada özellikle sarı-kırmızı uyumu yer alıyor.
Çünkü pazar günü Galatasarayın maçı vardı. Eşime jest yapmak istedim. Kahvaltıda da maçla ilgili tahminimde galip geleceğimizi söyledim. Ve akşam maçı galip bitirdik :)

KAHVALTI MASASI,KAHVALTI SOFRASI,VİNTAGE,TESETTÜR,MASA DÜZENİ,miföy hamurunda pizza
Bu defa da masamızda tarifi çok kolay ve lezzetli bir yemek var. "Milföy hamurunda pizza." Eşim sosisi sever. Ben de bu kolay ve de oldukça lezzetli tarifi  yaptım. 
KAHVALTI MASASI,KAHVALTI SOFRASI,VİNTAGE,TESETTÜR,MASA DÜZENİ,MİLFÖY HAMURUNDAN KOLAY PİZZA,MİLFÖY HAMURU PİZZA,KOLAY PİZZA,
Bu güzel tarif yakında blog da olabilir:)

KAHVALTI MASASI,KAHVALTI SOFRASI,VİNTAGE,TESETTÜR,MASA DÜZENİ,KOLAY PİZZA,MİLFÖY,
Bu da kahvaltı tabağımdan bir kare :) Gerçekten çok lezzetliydi. Rabbim sana çok şükür.

KESTANE,TESETTÜR,BAŞI BAĞLI KIZ,
Akşamları keyif yapmaktan da geri kalmadık tabi. Benim eşim tam bir kestane delisi. Haftada en az üç defa kestane pişiriyorum. O derece :)
Kış demek zaten evde kestane kokusu demek değil mi?
Bu hafta sonumuz da böyle geçti. Allah kimsenin ağzının tadını bozmasın.



İçimden koca bir şükür geçti. Yada her şey bir şükürdü, ben içinden geçtim.

Geçtiğimiz hafta sonu kahvaltımız için TIKLAYIN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder