24 Kasım 2013 Pazar

Bu Yemeğin Adını "Melek" Koydum :)

Tarifini vereceğim yemeğimin adı uzun. Aslında adıda belli değil. Elime ne geçtiyse eklediğim bir yemek. Başka bir yer de de görmedim. Tamamen o an aklımdan geçen malzemeleri dolaptan çıkarıp birbirleriyle kaynaştırmamla ortaya çıkmıştır :) 
O yüzdende adını "Melek" koydum:)
Yeni tatlar keşfettim, sonra yedim ve beğendim. Eşimin de beğenmesi beni şımarttı ve bunu Blog da paylaşmama vesile oldu.
KOLAY YEMEK TARİFİ,PATATES YEMEKLERİ,ETLİ YEMEKLER,FIRINDA SEBZELİ ET,KABAK DOLMASI,TESETTÜR,

MALZEMELER:
Patates
Süt
Kavrulmuş kıyma
Mantar
Yeşil soğan
Domates ve biber salçası
Sıvı yağ


KOLAY YEMEK TARİFİ,PATATES YEMEKLERİ,ETLİ YEMEKLER,FIRINDA SEBZELİ ET,KABAK DOLMASI,TESETTÜR,
Patatesleri resimdeki gibi doğruyoruz. Yemeğimiz fırında olacağı için yağlı olmasını istemiyorum. Aklıma patatesi yağda sotelemek yerine, sütle sotelemek geldi. 
KOLAY YEMEK TARİFİ,PATATES YEMEKLERİ,ETLİ YEMEKLER,FIRINDA SEBZELİ ET,KABAK DOLMASI,TESETTÜR,MANTAR YEMEKLERİ,
Yemeğimizin bir diğer malzemesi olan, mantarı da yağda sotelemek yerine. Kısık ateşte suyunu bırakarak yağsız şekilde dumanı üstünde soteledim :) Resmi yakınlaştırırsanız dumanını görebilirsiniz.
KOLAY YEMEK TARİFİ,PATATES YEMEKLERİ,ETLİ YEMEKLER,FIRINDA SEBZELİ ET,KABAK DOLMASI,TESETTÜR,
Fırına sürmek için patatesleri ve kurban dan kalma kavrulmuş kıymalarımızı tepsiye koyuyoruz. Kıymayı avucumun içinde böyle şekillendirdim.
KOLAY YEMEK TARİFİ,PATATES YEMEKLERİ,ETLİ YEMEKLER,FIRINDA SEBZELİ ET,KABAK DOLMASI,TESETTÜR,
En alta patatesleri, onun üstüne mantar, üstüne de kıymaları en üste ise kalın doğranmış yeşil soğanları döşüyoruz.
Son olarak da salçalı ve sıvı yağlı suyu üzerinde gezdiriyoruz. Önceden ısıtılmış 170 derecelik fırına sürüyoruz.

KOLAY YEMEK TARİFİ,PATATES YEMEKLERİ,ETLİ YEMEKLER,FIRINDA SEBZELİ ET,KABAK DOLMASI,TESETTÜR,
Bu daaa yemeğimin fırından yeni çıkmış ve servis yaparken ki hâli :)

KOLAY YEMEK TARİFİ,PATATES YEMEKLERİ,ETLİ YEMEKLER,FIRINDA SEBZELİ ET,KABAK DOLMASI,TESETTÜR,
Resim neden bulanık çıktı? Olayına gelince. Benim işim vardı ve eşime tabağın resmini çekmesini söyledim. Sonuç ortada :)
Eşim yemek konusunda acelecidir demiştim. Hemen oturup yemek için bu şekilde çekmiş.
Neyse yemekleri ben söyleyeyim: Sol tarafta rokalı, havuçlu patates salatası. Kabak dolması. (Kabak dolmamızın tarifi için tıklayın.) Vee En sağda ise tarifini verdiğim " Adını Melek Koydum" adlı yemeğimiz.
Sonuç olarak çok lezzetliydi. Şiddetle tavsiye ederim.
Allah ağzımızın tadını bozmasın inşallah :)
Başka bir tarifimizde buluşmak üzere sevgiyle kalın ...

İçimden koca bir şükür geçti. Yada her şey bir şükürdü. Ben içinden geçtim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder