22 Kasım 2013 Cuma

HAMSİ TAVA YAPTIK :)


HAMSİ RESMİ,TESETTÜR BLOG,YEMEK BLOG,HAMSİ TAVA,HAMSİ KIZARTMASI NASIL YAPILIR,HAMSİ NİN YANINDA NE GİDER,

Hafta sonu eşime hizmet etmeyi çok sevdiğimi beni tanıyanlar bilir. Kahvaltı masamızı yayınladıktan sonra. Yemeklerimizi de yayınlamamı isteyen arkadaşların sayısı arttı. Onların yoğun isteği üzerine ilerleyen günlerde böyle keyifle yaptığım yemeklerimi sık sık görebilirsiniz. Bu hafta sonu en özel yemeğimiz hamsi tava oldu :) 
Eee bir taraf Güneydoğulu bir taraf ta Karadenizli olunca yemek kültürleri kaynaşıyor :) Geçtiğimiz günlerde çiğ köfte yapmıştım. Tarifi için TIK TIK. Bu hafta sonu da canımız Hamsi Tava çekti. Bende tabii ki bayıla bayıla pişirdim. Nasıl pişirdiğimi de merak edenler oldu. Lafı fazla uzatmadan resimli olarak anlatıma geçelim.


HAMSİ RESMİ,TESETTÜR BLOG,YEMEK BLOG,HAMSİ TAVA,
Önce hamsileri güzelce yıkadım. Suyu berraklaşana kadar yıkıyorum ben. Daha sonra tuzluyorum.

HAMSİ RESMİ,TESETTÜR BLOG,YEMEK BLOG,HAMSİ TAVA,
Geniş bir tepsiye mısır ununu döküp balıkları dizdim.
HAMSİ RESMİ,TESETTÜR BLOG,YEMEK BLOG,HAMSİ TAVA,
Sonra iki avucumla hamsileri ve mısır ununu boca ediyorum. Balığın her yerine un değmeli.

HAMSİ RESMİ,TESETTÜR BLOG,YEMEK BLOG,HAMSİ TAVA,HAMSİ NASIL KIZARTILIR,
Sonra tavaya küçüklüğümden bu yana annem pişirirken gördüğüm dizime şeklinde dizidim. Eşim böyle dizidiğimi görünce "ne özenli dizimişsin öyle" dedi. Benimde artık gözüm alışmış hiç özenli falan gelmedi. Ama bu şekilde diziyince pişmesi de kolay oluyor. 

HAMSİ RESMİ,TESETTÜR BLOG,YEMEK BLOG,HAMSİ TAVA,HAMSİ KIZARTMASI NASIL YAPILIR,HAMSİ NİN YANINDA NE GİDER,
Önden şehriye çorbası içtik. Çorba içmeden direk balık yenmez. Yanında bol yeşillik ve limon olmalı. Ben balığı öyle severim. Soframız böyleydi. İçecek olarak ayran içmeyiniz. Çünkü balıkla ayran içilmez. Ben su içtim. Eşim kola içti. 

HAMSİ RESMİ,TESETTÜR BLOG,YEMEK BLOG,HAMSİ TAVA,HAMSİNİN YANINDA NE GİDER,HAMSİNİN YANINA NASIL SALATA GİDER
Bunlar da balığın yanında bize eşlik eden nimetler. Çok güzel bir yemekti. Çok ta lezzetli olmuştu. Bu hafta sonu da siz yapın derim. Balığın faydalarını bilmeyen yoktur zaten.
Çok yakında "HAMSİLİ PİLAV" tarifimle burada olabilirim :) Balıklarınızı hazırlayun daaa :)
Kocaman sevgiler...

İçimden koca bir şükür geçti. Yada her şey bir şükürdü. Ben içinden geçtim...
LEZZETLİ ÇİĞ KÖFTE TARİFİMİN AŞAMA AŞAMA ANLATIMI İÇİN TIKLAYIN


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder