28 Kasım 2013 Perşembe

ISPANAĞI SEVDİREN YEMEK :)

Facebok sayfam da ıspanak yemeği maceramı sizlerle paylaşmıştım.
Eşim normalde ıspanağı sevmez. ona sordum?
-Aşkım ıspanaklı börek yapsam onu da mı yemezsin? diye...
O da hiç bir şekilde yemeyeceğini söyledi. Bende ıspanağı çok severim. Ispanağın faydalarını bilmeyen yoktur sanırım. Yeşillik denince akla ilk gelen sebzelerden biridir ıspanak.
Konumuza dönelim. 
Eşime bu faydalı yiyeceği mutlaka sevdirmeliydim. Ama nasıl?
Onun sevdiği bir şeyler ekleyerek ve değişik şekilde yaparak ona sevdirebilirim diye düşündüm.
Eşim patatesi ve sarımsağı çok sever. Ama normalde de patatesin her şeyini yer. Püresini yemez.
Bu yemekte ben püresini kullandım :) Sevmediği iki şeyi de severek yemiş oldu :)
Buyurun lafı fazla uzatmadan malzemelere geçelim.

MALZEMELER:
Ispanak
havuç
patates
süt
kaşar peynir
tereyağ
tuz

Yapılışını resimlerin altına yazarak anlatacağım.
ıspanak yemekleri,fırında ıspanak,patates yemekleri,süslü yemekler,sebze yemekleri,
Ispanakları tek tek yıkadım. Sonra bu büyüklükte ıspanakları doğradım.

ıspanak yemekleri,fırında ıspanak,patates yemekleri,süslü yemekler,sebze yemekleri,
Patatesleri soyup tuzlu suyla bir taraftan haşladım.

ıspanak yemekleri,fırında ıspanak,patates yemekleri,süslü yemekler,sebze yemekleri,
Doğradığım ıspanakları kısık ateşte tencereye koydum. Başka hiç bir şey koymuyorsunuz. Özellikle de yağ. Çok kısık ateşte ıspanaklar suyunu bırakır. En fazla beş dakika pişirin. Tuz eklemeyi unutmayın.

ıspanak yemekleri,fırında ıspanak,patates yemekleri,süslü yemekler,sebze yemekleri,
Rendelediğimiz havuçları ise yine kısık ateşte biraz süt ve tuzla soteliyoruz. Bu da beş dakika.

ıspanak yemekleri,fırında ıspanak,patates yemekleri,süslü yemekler,sebze yemekleri,
Haşlanan patatesleri bir kapta süt, tereyağ ve tuzla ezip püre yapıyoruz. Borcam' ın en alt kısmına döşüyoruz. Üstüne de havuçları serpiyoruz.

ıspanak yemekleri,fırında ıspanak,patates yemekleri,süslü yemekler,sebze yemekleri,
En üste ise suyunu bırakarak pişen ıspanağın, avucumuzda suyunu iyice sıkıp döşüyoruz.
ıspanak yemekleri,fırında ıspanak,patates yemekleri,süslü yemekler,sebze yemekleri,
Ve resimdeki gibi kaşar peyniri serpiyoruz. Ben fazla koymak istemedim. Yemeğin tadını bozmasın diye. Ve üzerinde biraz süt ve sıvı yağ gezdirdim.Kaşarın üstüne de biraz sarımsak serptim. Sarımsağı isterseniz patates püresinin içine de ekleyebilirsiniz. Yemeğime sarımsak çok güzel bir tat verdi.
ıspanak yemekleri,fırında ıspanak,patates yemekleri,süslü yemekler,sebze yemekleri,ıspanağın yanında ne gider,
Ve son olarak servis tabağında fırında ıspanağımız yerini aldı :) Ispanağın yanında ne gider?
Tabii ki makarna.

Bu yemeğimin tarifini hiç bir yerden almadım. Ama şunu söyleyeyim; Tarifini aldığım yemeklerden bile kat kat daha lezetliydi. Şiddetle tavsiye ederim. Ispanak sevmeyen eşinize ve çocuklarınıza ıspanağı sevdirmek için çok güzel bir yemek. Bu eşimin tabağıydı. Bunun hepsini yedi ve bir dilim daha istedi.
Siz yine de ıspanak sevmeyen birinin tabağına büyük bir dilim koymayın. Az koyun ki yine istesin. Çocuklarınızın yemek yeme alışkanlığı için de bu çok önemli. Çocukların önüne dolu dolu tabaklar koyarak, yemekten soğutuyoruz. Çocuk yiyecek bile olsa, o tabağı görünce kendini geri çekiyor.
Biz afiyetle yedik. Çok da şükrettik. Allah ağzınızın tadını bozmasın. Şimdiden afiyet olsun :)
İçimden koca bir şükür geçti.Yada her şey bir şükürdü. Ben içinden geçtim.

                                 FACEBOOK HESABIM İÇİN TIKLAYIN
                                İNSTAGRAM HESABIM İÇİN TIKLAYIN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder