12 Kasım 2013 Salı

BOL LEZZETLİ VE VİTAMİNLİ AŞURE TARİFİ

Yarın Aşure günü. 13 Kasım Çarşamba aşure günü olarak geçiyor. Ben de bugün oruç tuttum Allah kabul etsin inşallah. Bu ayın faziletlerinden yararlanabilen ve üzerine düşen vazifeleri en hayırlı şekilde yerine getiren kullardan olmamız dileğiyle...
Şimdi sizlere bu akşam yarına hazırlık olarak yaptığım aşure min tarifini vereceğim. İlk yapışım olmasına rağmen güzel oldu çok şükür. Güzel olduğu için bir kaç komşuya da dağıtabilecek olmanın mutluluğu içindeyim. Yarın da Allah nasip ederse oruç tutacağım inşallah.

aşure tarifi,aşure nin püf noktaları,yemek,tesettür,
Aşure' min son hali :) Ben bol nar' lı seviyorum.

aşure tarifi,aşure nin püf noktaları,yemek,tesettür,
Bu da eşimin aşuresi. O Nar' ı normalde sever ama aşure de pek sevmiyor. Onun istediği şeylerle süsledik.

aşure tarifi,aşure nin püf noktaları,yemek,tesettür,
Aşure mi yerken, mutluluk duydum :) İlk kez yaptığım bir şey olunca. Bir de lezzetli olması hem de hayırlı bir yemek olması. Ben beyaz olsun diye biraz da süt koydum. Sadece sulu olunca rengi biraz soluk oluyor. Süslerde aşure görünmüyor. O yüzden görünmesi için yerken de çektim. 

aşure tarifi,aşure nin püf noktaları,yemek,tesettür,
Veee önlüğümü takıp, Aşuremizi yapmaya başlıyoruz :)
 Öncelikle 
MALZEMELER:
1 sb. buğday (dövme)
1sb.nohut
1/2 su bardağı fasulye
karanfil
tarçın
süt, su
portakal yada limon rendesi (2 çorba kaşığı)
toz şeker, ben bir çorba kaşığı da bal koydum. Gül suyum ve karanfilim yoktu diye.
Süslemek için kullanılacak malzemeler genelde isteğe göre oluyor. Benim süsleme malzemelerim aşağıda resimlerde gösteriyorum.
aşure tarifi,aşure nin püf noktaları,yemek,tesettür,
Süsleme de ben: Ceviz, kayısı, kuş üzümü, dolmalık çam fıstık,kuru incir, portakal rendesi ...

aşure tarifi,aşure nin püf noktaları,yemek,tesettür,
Ben hem dövülmüş hem de bütün ceviz taneleri kullandım.

aşure tarifi,aşure nin püf noktaları,yemek,tesettür,
Nohutların kabuğunu çıkarmayı unutmayalım :)
aşure tarifi,aşure nin püf noktaları,yemek,tesettür,
sağlık açısından bol Nar koymayı düşündüm.
 Şimdi Yapılışına geçiyorum:
Öncelikle bir gün önceden nohutu, buğdayı, fasulye yi ayrı ayrı kaplarda ıslatıyoruz. Yapacağımız gün. Bunların suyunu süzüp ayrı ayrı haşlıyoruz. Sonra kabuklarını çıkartıyoruz. Bir tencereye buğdayı ve suyu koyup karıştırarak buğdaylar yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz. Kıvamını siz ayarlayın çok koyu olursa süt yada su ekleyin. Bu buğdayı pişirme esnasında ben yarım bardak ta süt ekledim ki rengi biraz daha açık olsun diye. Aşağıdaki resimde belli oluyor zaten rengi.


aşure tarifi,aşure nin püf noktaları,yemek,tesettür,


Buğdaylar yumuşadıktan sonra içinden 4 yada 5 kepçe alıp rondodan geçirirseniz kıvamı daha güzel oluyor. Özdeşleşiyor. Eğer rondo yoksa, kepçenin arka kısmıyla tencerenin kenarlarına bastırarak ezmeye çalışın.

aşure tarifi,aşure nin püf noktaları,yemek,tesettür,
Yaklaşık pişme süresi 90 dakika. En son aşamada ise,şekeri ekliyoruz. Ama şekeri eklerken sürekli karıştırın ki dibine durmasın. Şeker aşamasından sonra nohut ve fasulyeyi ekleyip karıştırın. Sonra da dışını süslemek için ayırdığımız kayısıdan ve portakal kabuklarından ekleyin. İçine de tat versin.

Önemli noktaları belirteyim:
Aşure piştikten sonra tencere de biraz kalsın. Sonra kaselere bölün. Kaselere böldükten sonra tarçını ekleyin. Çünkü tarçını içine eklerseniz rengi kararır ve tarçın ın da tadı bozulur.
Önemli diğer husu, demir kaşıkla değil, tahta kaşıkla karıştırın.
Şekeri dediğim gibi aşureyi almaya yakın karıştırarak ekleyin.
Süsleme yapacağınız kayısı ve kuru incir üzüm gibi şeyleri kaynayan suda biraz bekletip öyle süsleme de kullanın.

Eğer kafanıza takılan sorular olursa mail atabilir ya da yorum kısmına yazabilirsiniz.
Rabbim niyetlerimizi kabul etsin inşallah...


FACEBOOK HESABIM İÇİN TIKLAYIN

İNSTAGRAM HESABIM İÇİN TIKLAYIN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder