12 Aralık 2013 Perşembe

Tiramisu Hiç Bu Kadar Lezzetli Olmadı

Ben bu tarife hem ayıldım hem bayıldım. Yedikçe yedim neler neler ettim. Eşim de aynı şekilde :) Biz hem tatlı yedik hem de tatlı konuştuk bu sebeple. Ben tiramisuyu bekarken yapardım ama toplasan bir kere ancak yapmışımdır. Onu da hazır kek ten yapardım. Geçenlerde internette dolaşırken bu güzel şeye rastladım ve hemen yapmalıyım dedim. Öyle her tarifi beğenmiyorum. Ama bunun porsiyon halinde olması beni cezbetti. 
Sunumunda kek kalıbı kullanmak benim fikrim. Çok şükür bu tarifimizi de Rabbimizin izniyle lezzetli bir şekilde yaptık. Yedik ve doyduk. Elhamdülillah....
Şimdi daha fazla gevezelik yapmadan sizlerin sabırsızlıkla beklediği tarifi anlatmaya geçiyorum :)

tiramisu tarifi,kolay tiramisu,mandalinalı tiramisu,tiramisu nasıl yapılır,tesettür,aşama aşama tiramisu yapılışı,
MALZEMELER:
KEK için:
5 yumurta
5 fincan un
5 fincan toz şeker
1 paket kabartma tozu
1 paket kakao

Kreması için:
1 yumurta sarısı
2 su bardağı süt
3 çorba kaşığı un
1/2 su bardağı şeker
1 paket labne peyniri
1 paket vanilya

Ayrıca:
1 su bardağı bol şekerli nescafe
kakao
tiramisu tarifi,kolay tiramisu,mandalinalı tiramisu,tiramisu nasıl yapılır,tesettür,aşama aşama tiramisu yapılışı,
Yumurtaları ve toz şekeri köpük köpük beyaz hale gelene kadar mikserde çırpıyoruz. 
tiramisu tarifi,kolay tiramisu,mandalinalı tiramisu,tiramisu nasıl yapılır,tesettür,
Un, kabartma tozu ve kakaoyu başka bir kapta harmanlayıp yukarıdaki yumurtalı ve şekerli karışıma ekliyoruz.
tiramisu tarifi,kolay tiramisu,mandalinalı tiramisu,tiramisu nasıl yapılır,tesettür,
Ve bu şekilde iyice çırptıktan sonra dikdörtgen şeklindeki fırın tepsisine yağlı kağıdı serip, üstüne de kek karışımını döküyoruz.

tiramisu tarifi,kolay tiramisu,mandalinalı tiramisu,tiramisu nasıl yapılır,tesettür,
Kremayı yapmak için; tencereye yumurta sarısını, unu, şekeri ve sütü alıp kısık ateşte karıştırarak pişiriyoruz. Üzeri göz göz olunca ocaktan alıp ılıyınca içine labne peyniri ve vanilyayı ekleyip mikserle bir dakika çırpıyoruz.
tiramisu tarifi,kolay tiramisu,mandalinalı tiramisu,tiramisu nasıl yapılır,tesettür,
Soğuyan keki yuvarlak kalıplarla çıkarıyoruz. Bende kalıp olmadığı için bardak yardımıyla şekil verdim. (Resimde de görünüyor zaten.) Böyle yuvarlak şekiller çıkarıp önce alt yuvarlağı sonrada üst yuvarlağı nescafeli suyla ıslatıyoruz. Daha sonra önce arasına sonrada üstüne ve yanlara olmak üzere kremayı fırçayla sürüyoruz. Üstüne de kakao serpiştirip dolaba sürüyoruz. 
tiramisu tarifi,kolay tiramisu,mandalinalı tiramisu,tiramisu nasıl yapılır,tesettür,
Ben hem mevsimi olduğundan hem de çok sevdiğim için mandalina ile süsledim. Mandalina resmen vitamin deposu :)
Servisini de bu şık cupcake kalıplarıyla yaptım. Çok da şık durdu. Tavsiye ederim.
Allah ağzımızın tadını bozmasın. Herkesin gönlüne göre versin inşallah...
Güzel tariflerde buluşmak üzere :)



İçimden koca bir şükür geçti. Yada her şey bir şükürdü. Ben içinden geçtim.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder