20 Aralık 2013 Cuma

RENGARENK ÖRGÜ SEPET YAPIMI /KENDİM YAPTIM

Selamlar...
Bu defa uzun zamandır yapmak istediğim ama bir türlü başlayamayıp ertelediğim ve sonunda başardığım bir paylaşımım olacak.  Aşağıdaki paylaşımlarımdan da  anlaşılacağı üzere nihayet örgüden sepetlerimi yaptım. İlk deneme olmasına rağmen bence güzel oldu. İçine istediğiniz şeyleri yerleştirebilirsiniz. Çok amaçlı kutu olarak ta kullanılabilir. Evde düzenleyici olarak kullanılabilecek en güzel fikirlerden biri. Annem geldiğinde müthiş bir kar yağışı eşliğinde ipçiye gidip güzel ipler aldık :)
Örgü örmek bu soğuk ve karlı havalarda yapılabilecek en güzel uğraşların başında gelmekte.
Örgü örmeyi o kadar çok özlemişim ki bir anda üç tane sepet ördüm :)
Şu anda da elimde eşime hediye edeceğim atkıyı örmekteyim. 
Aslında eşime atkı örmek gibi bir düşüncem yoktu. Ama bey efendi ipçide hırkasına uygun bir ip görünce, bana şımarıklık yapıp.
- Aşkım bana bu ipten atkı örer misin? diyince. 
Bende dayanamayıp aldım ve örmeye başladım :)
Yakın zamanda eşime aldığımız Koton hırkayı ve ona uygun olsun diye ördüğüm atkıyı sizlerle paylaşacağım inşallah...

Şimdi örgü sepetlerimizi anlatmaya geçiyorum:
ÖRGÜ SEPET,örgü kutu,örgü modelleri,örgü nasıl yapılır,tesettür,başı bağlı kız,
Bunlar ikiz sepetlerim :) Evde ortada bekleyen ve bu sepetlere girmeyi bekleyen materyallerim var.
ÖRGÜ SEPET,örgü kutu,örgü modelleri,örgü nasıl yapılır,tesettür,başı bağlı kız,
Sepet örmek için aldığım ipler bunlar.

ÖRGÜ SEPET,örgü kutu,örgü modelleri,örgü nasıl yapılır,tesettür,
Örgü örmeyi bilenler, örneği resimleri yaklaştırarak çıkarabilirler.

ÖRGÜ SEPET,örgü kutu,örgü modelleri,örgü nasıl yapılır,tesettür,
Alt kısmını yaptıktan sonra en son çekilen altıncı sıranın hemen kenarından değil, üste doğru sepet şekli vereceğimiz için,  üstünden başlayarak mil üstülü bir şekilde sepeti yukarı doğru örmeye başlıyoruz. Yani yana doru değil üste doğru devam ediyoruz.
ÖRGÜ SEPET,örgü kutu,örgü modelleri,örgü nasıl yapılır,tesettür,
Vee mil üstülü bir şekilde üste doğru da altı sıra çıktıktan sonra kulpunu yapmaya geçiyoruz. Siz isterseniz kulp yapmayabilirsiniz. Örneği bilenler resimden çıkarabilirler.
ÖRGÜ SEPET,örgü kutu,örgü modelleri,örgü nasıl yapılır,tesettür,
İki yanına da aynı şekilde kulp yapıyoruz. Ben içine rengarenk ip yumaklarımı koymayı düşünüyorum :)
Şimdi geçelim diğer sepetlerimize:


ÖRGÜ SEPET,örgü kutu,örgü modelleri,örgü nasıl yapılır,tesettür,
Yukarıdaki sepetimizden değişik bir örnek denedim.  Altını aynı şekilde yapıyoruz. Üste çıkarken ilk sırada aynı şekilde bir mil üstü alıp yapıyoruz. İkinci sıraya geçtiğimizde alttaki sıranın sadece iç tarafındaki ilmeğe batıyoruz. Diğerinde iç ve dıştaki ilmeğin ikisine birden battık. Ama bunda sadece iç tarafa batıyoruz. Ortaya böyle bir desen çıkıyor.

ÖRGÜ SEPET,örgü kutu,örgü modelleri,örgü nasıl yapılır,tesettür,başı bağlı kız,
Alttan dört sırayı krem renk, sonraki iki sırayı da fıstık yeşili ördüm. Bittikten sonra normal iki mil üstülü kulp ördüm.
Umarım size de iyi bir fikir olmuştur.
Şimdiden kolay gelsin :)
Kafanıza takılan bir soru olursa facebook adresimden yada mail adresimden (pembemandalina55@gmail.com) bana ulaşabilirsiniz.
Sevgilerrrr...

                                Diğer örgü yazılarım için TIKLAYIN


İçimden koca bir şükür geçti. Yada her şey bir şükürdü. Ben içinden geçtim...

                                  FACEBOOK HESABIM İÇİN TIKLAYIN

                                    TWİTTER HESABIM İÇİN TIKLAYIN

                                  İNSTAGRAM HESABIM İÇİN TIKLAYIN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder