19 Aralık 2013 Perşembe

SARI MERCİMEK ÇORBASI / Yemek Davetleriniz İçin

Uzun zamandır takipçilerimin yayınlamamı istediği ve benimde alelacele yayınlamaya karar verdiğim bir tarifle sizlerleyim. Bence özel akşam yemekleriniz için en uygun çorba. 
Pişince kırmızı mercimek çorbasından daha güzel kokuyor. Annem bize geldiğinde yaptım ve çok beğendi. Aynı lüks restoran çorbası gibi dedi. Ben de çok mutlu oldum tabii. 
Fazla bekletmeden bu mutluluğu sizlerle paylaşmaya geçiyorum :)

sarı mercimek çorbası,yemek tarifleri,özel davet çorbaları,tesettür,tesettür blog,

MALZEMELER:
1.5 su bardağı sarı mercimek
1 havuç
1 patates
2 çorba kaşığı Sıvı yağ

YAPILIŞI:
Önce mercimeği beyaz suyu çıkana kadar yıkıyoruz. Patates ve havucu bir kaba rendeliyoruz.
 Pişireceğimiz tencereye yağımızı koyup üstüne de rendelenmiş havuç ve patatesi ekleyip kısık ateşte 5-10 dakika pişiriyoruz.
Üzerine de mercimeği ekliyoruz. Mercimeği bir kaç defa karıştırarak diğer malzemelerle özdeşleştiriyoruz.
 Mercimeğin üstüne çıkacak kadar sıcak su ekleyip kapağı kapatıyoruz.
Mercimekler suyunu çektikçe boyunu geçene kadar su dolduruyoruz.
Pişmeye yakın (eğer rondoda ezecekseniz ) altını kapatıp rondodan geçirin. Ben rondodan geçirince vitamini gittiği için geçirmedim. Rondo dan geçirdikten sonra bir kaç defa daha kaynatın.
Dibine yapışmaması için sık sık karıştırmayı unutmayın. Sonra tuzunu ve isteğe göre baharatlarını ekleyin. Çorbanın kıvamını ayarladıktan sonra altını kapatabilirsiniz.
Üzerine çorba sosu yapacaksanız baharatlarını sos hazırladığınız tavaya ekleyebilirsiniz. Servis yaparken de üzerinde gezdirin.
Ben tadı zaten güzel olduğu için üzerine yağ gezdirmek yerine, baharatları piştikten sonra direk üzerine serptim. Özel yemek davetleriniz için bu güzel çorbayı şiddetle tavsiye ederim :)

Şimdiden afiyet olsun.

Aşama aşama yapılışını görmek için resimler aşağıdadır:

sarı mercimek çorbası,yemek tarifleri,özel davet çorbaları,tesettür,tesettür blog,

sarı mercimek çorbası,yemek tarifleri,özel davet çorbaları,tesettür,tesettür blog,

sarı mercimek çorbası,yemek tarifleri,özel davet çorbaları,tesettür,tesettür blog,


İçimden koca bir şükür geçti. Yada her şey bir şükürdü. Ben içinden geçtim...

                                  FACEBOOK HESABIM İÇİN TIKLAYIN

                                    TWİTTER HESABIM İÇİN TIKLAYIN

                                  İNSTAGRAM HESABIM İÇİN TIKLAYIN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder