5 Aralık 2013 Perşembe

LAZANYA DAN / YALANCI SU BÖREĞİ

Geçen hafta internette şimdiye  kadar yaptığım su böreği tariflerinden farklı bir tarif gördüm. "Lazanyadan Su Böreği" başlığını görünce, ben zaten lazanyayı çok severim hazır evde de vardı.
 Hemen okur okumaz denemeye koyuldum. Sonuç muhteşem olunca sizlerle de paylaşmak istedim. Eşimde çok sever, kim sevmezki değil mi? 
Su böreği denince aklıma annem gelir.
Benim canım annem. Tatillerde eve gittiğimde hangi saatte olursa olsun. Bana her zaman iki şeyi hazır ederdi. Su böreği ve keşkek.
Tabi benim annem böyle lazanyalı falan değil hakiki köy yumurtasıyla ve bir kaç aşamadan geçirerek, yufkasını açarak yapar.
İnşallah haftaya annem bize gelecek. Onunla uzun uzun oturduğumuz kahvaltı sofralarını, akşam çaylarını çok özledim. Rabbim iki cihanda da sevdiklerimizden ayırmasın. 
Lafı fazla uzatmadan böreğimizin tarifine geçiyorum. 
Ben normalde hazır yufkayla da yapardım ama lazanya ile yapınca daha bir gerçek su böreği gibi oldu.

KOLAY SU BÖREĞİ,YALANCI SU BÖREĞİ,PRATİK BÖREK,TESETTÜR,
Resimde fazla belli olmayabilir. Ama inanın tadı ve görüntüsü şahane oldu diyebilirim. Şiddetle tavsiye ederim.
MALZEMELER:
Not:  Ben iki kişi olduğumuz için 12 yaprak kullandım. Siz kalabalıksanız bir paketin hepsini kullanın.
12 yaprak Barilla Lazanya
1 su bardağı rendelenmiş kaşar peynir
1 çorba kaşığı sıvı yağ
1/2 su bardağı süt
200 gr beyaz peynir
100 gr tereyağ
1 yumurta

KOLAY SU BÖREĞİ,YALANCI SU BÖREĞİ,PRATİK BÖREK,TESETTÜR,
Bunlarda görsel olarak malzemelerin hazırlanmış hali.
Yakından görmek için resimleri tıklayın.

Benim kaşar peynirim her zaman saklama kabında hazır rendelenmiş olarak dolapta durur. Kullanırken çok pratik oluyor. Pratik mutfak sırlarımı okumak için TIKLAYIN.
YAPILIŞI:
Önce tereyağ ile tepsiyi yağlıyoruz. Peynir ve maydanoz karışımını bir kapta yapıyoruz. Tencere de suyu kaynatıp tuz ve sıvı yağı koyuyoruz. (Aşağıda resimde var.) Lazanyaları içine atıp biraz yumuşayıncaya kadar haşlıyoruz. Dikkat edin fazla haşlanıp dağılmasın. 
Lazanyaları tek tek soğuk sudan geçiriyoruz.  Dağılmamasına özen gösterin. Ama dağılsa da böreğin içinde belli olmuyor zaten.
 Yumurtayı çırpıp, eritilmiş tereyağ ve sütü karıştırıyoruz. ( Yukarıda fotoğrafı var.)
Tepsiye ilk katı döşüyoruz.  Üstüne yumurtalı karışımı bolca sürüyoruz. Lazanyalar kuru kalmasın. Hemen üstüne de peynirleri döşüyoruz. Bu işlemi her katta yapıyoruz.
En üstüne yumurtalı harcı sürdükten sonra bolca üzeri tam kapanacak şekilde kaşar peynir ile kapatıyoruz. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz. 

Şimdi aşama aşama yapılış resimleriyle sizi baş başa bırakıyorum.

KOLAY SU BÖREĞİ,YALANCI SU BÖREĞİ,PRATİK BÖREK,TESETTÜR,

KOLAY SU BÖREĞİ,YALANCI SU BÖREĞİ,PRATİK BÖREK,TESETTÜR,

KOLAY SU BÖREĞİ,YALANCI SU BÖREĞİ,PRATİK BÖREK,TESETTÜR,

KOLAY SU BÖREĞİ,YALANCI SU BÖREĞİ,PRATİK BÖREK,TESETTÜR,

Şimdiden afiyet olsun. Rabbim ağzımızın tadını bozmasın inşallah...

Bol Lezzetli ve Çok Kolay Keşkek tarifim için TIKLAYIN.

Çok kolay ve lezzetli patates mücveri tarifim için TIKLAYIN.


İçimden koca bir şükür geçti. Yada her şey bir şükürdü. Ben içinden geçtim.
FACEBOOK HESABIM İÇİN TIKLAYIN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder