29 Ağustos 2013 Perşembe

Korkuyorum

                                         Çocuk --- Ev Temizliği ve Düzeni

bebek

                İkisi de çok titiz ve hassas olduğum konular. Bunların ikisini aynı anda yürütebilir miyim? Sorusu bu aralar en çok kafamı kurcalayan iki konu.
               Kafama şu şekilde takılıyor; ben çok titiz biriyim ve evinde her zaman temiz, düzenli olmasına özen gösteriyorum.(Hasta olduğum günler hariç).  




Biz eşimle Allah izin verirse bu kış bir çocuğumuz olsun düşüncesi içerisindeyiz. Ve dolayısıyla titiz olduğum iki konu yanyana geliyor ve ikisini de düzenli bir şekilde nasıl yürütürüm korkusu sarıyor insanı.
Ben çocuk gelişimi okudum, bu bölümde de başarılı bir öğrenciydim çok şükür. Bir kaç yıl da anasınıfında öğretmenlik deneyimim oldu. Ablamın ve abimin çocuklarının da her türlü sorunuyla ilgilendiğimi de hesaba katarsak, Biraz tecrübem var ve yaşadığım olaylar neticesinde çevremden çocuklar konusunda çok titiz ve bilgili olduğum hakkında görüşler almaktayım. 
ev- çocuk- temizlik Ve iki hassas olduğum konuda herkese verdiğim tavsiyelerde; "çocuklarınızı ev temizliği yüzünden boşlamayın, onların yaşam alanını misafir gelince ev dağınık görünmesin diye daraltmayın" gibi telkinlerde bulunmuşumdur. Çünkü çocuk olunca ev temizliği bence ikinci planda olmalı ve çocuğa ağırlık verilmeli. Çocuk etrafı tabi karıştıracak, çünkü o her şeyi tanımaya çalışıyor ve siz onu engelliyorsunuz!
Herkese çocuğunuza kızmayın evi dağıtsın, duvarlara resim yapsın vs... dedim. İnşallah Rabbim sağlıklı ve hayırlı bir çocuk nasip eder de aynı telkinleri kendimde uygulayabilirim :)

NOT: Doğru olan evin düzenli olması değil, çocuğun temelinin doğru atılıp, yaşam boyu düzenli hayat sürmesidir!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder