21 Ağustos 2013 Çarşamba

DİŞ

        28 yaşındayım ve bu yaşıma kadar diş çürüğü ile tanışmamıştım. 
 "20 Haziran" da evlendim. Tam da düğün arefesinde sol arka alt dişim çürümüş ve çektirmek zorunda kaldım. Ön diş olmadığı için düğünde sorun olmaz diye düşündüm. Dişimi çektirdim ve dişimi çeken doktor bayandı. Çekerken çok zorlandı, çok canım acıdı ve çok kanadı dişim. Yüzüm gömleğim her tarafım kan oldu yani :(. İlk deneyim böyle olunca bende korku oluştu hâliyle. İyileşme süreci de uzun sürdü tabii. Düğünde sorun olmadı çok şükür.
        Düğünden sonra zaten hemen Ramazan ayı geldi bu defa sağ taraftaki dişim ağrımaya başladı. Bende Ramazan da oruç tutamam diye hemen başka diş hekimine gittim ve Ramazan da ağrımı kesecek ilaç istedim. Ve inanabiliyor musunuz? Benim Ramazan boyunca dişim ağrımadı. O büyük yaratıcı "Allah" dualarımızı her zaman kabul ediyor. Siz yeter ki isteyin. Ama sadece Allah' tan isteyin. 
 Ramazan bayramı tatilimiz ile ilgili diğer yazımda bahsetmiştim. Bayramda da ağrımadı dişim ve buraya gelir gelmez ertesi gün gece ağrıdan uyuyamadım ve Pazartesi günü doktor bu dişimi de çekti. Bugün 3. gün ve hala şişlik ve hafif sancı var. İyileşme sürecim benim biraz yavaş ilerliyor, bünyem zayıf olduğu için sanırım.
Cuma günü düğün esnasında çektirdiğim sağ tarafımdaki diş için kaplama yapalım dedi doktor. Cuma günü insallah gidince göreceğiz ne olacağını.
  •  Bu arada diş çekildikten sonra;
  •  Doktorun koyduğu pamuk 30 dakika sonra alınmalı. 
  •  Kanı asla tükürmemeli yutmalıyız.(24 saat)
  •  2 saat bir şey yiyip içilmemeli. Fazla sıcak ve soğuk yenmemeli.
  •  Dişte kan pıhtısı oluşunca iyileşmesi daha çabuk oluyor. Onu yerinden oynatmayınız. 
  •  Tükürürken hızlıca tükürmemeliyiz.
  •  Diş çekilen gün yatıp dinlenilmeli.
Rabbim bizlere dermansız dert vermesin inşallah. Bu geçici bir hastalık. Her gün hasta olan insanlar var onları düşünüp, hâlimize şükretmeliyiz. Rabbimize her nefeste şükretsek dahi az.



NOT: (Diş tedavilerimin bitmesini heyecanla bekliyorum. Çünkü hayata  dair güzel bir düşüncemiz var. Allah nasip ederse :). )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder