30 Eylül 2013 Pazartesi

EN GÜZEL ŞEY NEDİR?-- (BİR ŞEY YAP)

Herkese göre "en güzel şey nedir?" sorusu değişiklik gösterir. Ama genel olarak en güzel şey, bir şey yapmaktır.
İşe yaradığını hissetmek, paslanmamak - parlamak demektir. Yani sen yokken bu dünya da bir şeyler eksik olacak... O yüzden insan listesinin en yukarısına yazmalı: bir şey yap.
Ve öyle bir yap ki, bir tek senin yapabileceğin bir şey haline gelsin...
Kolay gelsin...

SEVMEK,TESETTÜR BLOG,DİNİ BLOG,YAŞAM BLOGU, En güzel şeylerden biri, birini sevmektir. Zaten en güzel ibadetlerin başında da sevmek gelir... Öyle kuru kuru değil ama, öyle seveceksin ki, yanında değilken bile mutlu olsun isteyeceksin. Kolay ulaşılır bir sevgi değil bu. Birine sarılmak değil, içine kadar sokulup kıvrılmaktan bahsediyorum. Gözünü kapatınca "iyiki var' ın" ılık banyosuna girecek kadar olanından...
Artık hesabı yok bunun. Sorgusuda yok. Sevmişsin. Soru işaretinin çengeli gitmiş, sadece noktası kalmış.

En en güzel şeylerden biri ki, en başta gelir. Her şeyi sevmek. Kötüyü de, iyiyi de, karanlığı da... O öyle bir güç ki, her türlü tersliği koca bir düzlüğe çıkarabiliyor. Karanlığa bakıyorsun ama aydınlık beliriyor. Her şey de aydınlık ve dönüştürebiliyorsun bakış açınla, sevginle... Ve ben çok sık unutuyorum her şeyle başedilebileceğini... Ama deniyorum... İyi yoldayım :)

En güzel şeylerden biri, doğayla iç içe olmak bir olmak. Mesela derine dalmak, ağaç koklamak, kayalara basmak, içine kokusunu çekmek Ohhh demek. Alışveriş merkezlerinden uzak, gürültüden kalabalıktan uzak... İçinde kaybolduğun kocaman bir doğaaa... Çevrende koklamaktan bıkmadığın binbir çeşit bitki kokusu... Başını kaldırsan yıldızlar elinle tutacak kadar yakınında. Dağlardan aşağı atlayan sular, hep beraber bir anda yön değiştiren balık sürüleri... Hemen yakında tahta bağ evinden gelen taze tereyağ kokusu... Yapay olan hiç bir şey yok. Sadece o an' a kadar yaşadığın yaşam dışında...

En güzel şeylerden biri öğrenmek. Merak çok güzel. Okumak harika bir şey. İstediğim şeye kolayca ulaşabilmeyi seviyorum. Bilgi ne kadar yakın. Ne kadar çok. Bazen şiir yazmak, bazen de burada yazmak... Sürekli şükretmeyi seviyorum. Şükrettikçe de Rabbimin verdiklerinin değerini anlıyorum. Bu duygu da paha biçilmez. Fosforlu kalemlerle bazı şeyleri çok önemsemeyi biliyorum.

En güzel şeylerden biri unutmak. "Unuttum gitti" lafı. Ne güzel laftır. Unutulan şey hakikaten gider. Solar. Unutulan her şey, solar... Ve sen çocuk gibi kalırsın. Çünkü unutmuşsun. Bu gününü bilirsin. Temize çekersin defterleri. Temizim... Herkes unutsa, hep yeniden başlansa. Çünkü her şey zaten değişiyor. Unutmamak demode oluyor.

EN EN EN güzeli de yaşamak. Kendine dokun. Bak sıcaksın. Sıcak olduğun sürece de, yukarıdaki yazdıklarımın hepsini yapabilirsin. İnsan sıcak olmanın değerini, gücünü çoğu zaman bilmiyor. Halbuki içinde telaş olan, elektrik olan sevgi ve inanç olan bir beden neleri yerinden oynatır... 
İnsan bir bilse, şu hayatın en güzel şeylerini... aklını oynatır.

Şükür ki, çok küçüğüm. Şükür ki, her şey benim etrafımda olan bitenden çok daha büyük. 

SEVGİLER...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder