9 Ocak 2014 Perşembe

HAZIR YUFKADAN KOL BÖREĞİ TARİFİM

Selamlarrr...
Hem çok kolay hem de lezzetli bir kol böreği tarifi için en doğru adrestesiniz. Tarifimi yaptığım zaman bu kadar lezzetli olacağını düşünmemiştim :) Öncelikle bu böreği yaptığı zaman insanın yüzünde gülücükler de açıyor. Çünkü böreğiniz sunduğunuz kişiler tarafından çok beğeniliyor :)
Ben çok severek ve heyecanla yapıyorum bu böreği. Bir de her türlüsü de yapılabiliyor. Ispanaklı, peynirli, kıymalı ve patatesli... İsteyen pırasalı bile yapabilir.
Ben bu böreğin tarifini hemen sizlerle paylaşmak için sabırsızlanıyorum. Yeni evliler için de kolay bir börek.
kol böreği,hazır yufkadan kol böreği,tesettür blog,tesettür,
Misafiriniz geldiğinde bile hemen yapabileceğiniz bir tarif. Bence denemeyen kalmamalı. Şimdi tarife geçiyorum :)

MALZEMELER:
1 paket günlük hazır yufka
1 tabak çok az haşlanmış ıspanak
Çok az beyaz peynir
Pul biber
Bir tutam tuz
Üzerine ve içine sürmek için sos:
Yarım çay bardağı sıvı yağ ve 25 gr (2 çorba kaşığı) eritilmiş margarin yada tereyağ.
2 su bardağı süt.
2 yumurta
Yarım çay kaşığı tuz.
kol böreği,hazır yufkadan kol böreği,tesettür blog,tesettür,
Aşama aşama bu resimlerde neler yaptığım anlatılıyor.
HAZIRLANIŞI:
Haşlanmış ıspanak, peynir ve tuzu bir kapta karıştırıyoruz. Sonra yufkaları açıp üst üste dururken tam ortadan bıçak yardımıyla kesiyoruz. ( Resimde göründüğü gibi) 
Ayrı bir kapta yufkaya süreceğimiz sosu hazırlıyoruz. Sütü, yumurtayı, yağı ve tuzu aynı kapta iyice çırpıyoruz.
Sonra ortadan kesilmiş bir yufkayı, kesilmiş tarafı sizin önünüze gelecek şekilde tezgaha seriyoruz. Üstüne de fırçayla sosumuzu sürüyoruz. Kuru yer kalmayana kadar. 
Resimdeki gibi kesik tarafa düz bir şekilde iç harcı yayıyoruz. İki ucu katlayıp sarıyoruz. Ve resimdeki şekli veriyoruz. Ama siz istediğiniz şekli de verebilirsiniz. 
Yağlanmış fırın tepsimize yaptığımız börekleri diziyoruz ve sosu fırçayla dışına da sürüyoruz. Kuru yer kalmasın.
Önceden ısıtılmış 180 derece fırına sürüyoruz. Üzeri kızarana kadar pişiriyoruz. Eğer artan olursa üzerine nemli bez serip saklayabilirsiniz. 

Allah ağzınızın tadını bozmasın ve Afiyet olsun :)


İçimden koca bir şükür geçti. Yada her şey bir şükürdü. Ben içinden geçtim...
                                    FACEBOOK HESABIM İÇİN TIKLAYIN

                                    TWİTTER HESABIM İÇİN TIKLAYIN

                                  İNSTAGRAM HESABIM İÇİN TIKLAYIN


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder